Forum www.osiedlepoezji.fora.pl Strona Główna

www.osiedlepoezji.fora.pl
Forum Warszawskiego Osiedla Poezji i Popradzkiej
 

NOWE CZYNSZE
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedlepoezji.fora.pl Strona Główna -> Osiedle Poezji (Etap 1&2&3)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oli



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:40, 22 Cze 2008    Temat postu:

Popieram w 100%
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AgniechA



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: P1/A

PostWysłany: Pon 19:18, 23 Cze 2008    Temat postu:

Może przede wszystkim spróbujmy przeforsować naliczanie zaliczek zgodnie z logiką... Myślę tutaj o zaliczce na wodę w m3 na osobę, zaliczkę na wywóz śmieci też liczoną od osoby, a takie rzeczy jak ochrona czy odprowadzanie deszczówki (co samo w sobie jest dla mnie abstrakcją) od lokalu - wielkość mojego mieszkania w żaden sposób nie ma nic do tych zaliczek, a jednak...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MariuszP



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PIIB

PostWysłany: Pon 20:21, 23 Cze 2008    Temat postu:


harcerz napisał:
4. Więc tak naprawdę, wydaje mi się, że jest potrzebna dyskusja merytoryczna nad cyframi, nad przepisami, a nie tylko rzucanie kłód pod nogi tym, którzy coś próbują zrobić.

Marcin, nie chce mi się ponownie czytać całego tematu od początku, bo chyba przeoczyłem moment rzucania kłód pod nogi Wink

Wracając do wątku głównego, PRO i MT zapominają że głównym dobrem naszego osiedla są lokale mieszkalne i po to kupowaliśmy tu mieszkania żeby w nich mieszkać a garaż czy komórka są dodatkami. Tak duże naliczenia za te dobra miałyby uzasadninie gdyby ktoś kupił np. dwa miejsca postojowe w garażu nie kupując mieszkania - i tylko wtedy należałyby mu się takie naliczenia (większe niż za lokal mieszkalny).

Kończąc, mam dwie propozycje:
1. Tak jak proponował Artur na spotkaniu, olicznikować garaż, komórki i dzielić na użytkowników tych dóbr rzeczywiste koszty utrzymania.
2. Tak jak ustawa przewiduje naliczać czynsz zgodnie z rzeczywistym metrażem zajmowanych pomieszczeń przynależnych.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
izas1



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PI/D

PostWysłany: Pon 20:40, 23 Cze 2008    Temat postu:

Może powinniśmy spróbować sami opracować taki plan tak aby kasy nam na kontach nie zabrakło ale i żeby nie było to podwyższenie czynszu o 100%.
Moim zdaniem udział w garażu powinien wynosić 20zł. Czyli komórki 20, miejsce postojowe w garażu 40 a miejsce postojowe na parkingu 20 zeta.

Całkowicie zgadzam się z opcją, którą zaproponował Oli. Zakłada ona podwyżkę, ale nie drastyczną. Stawki 40 zł za garaż i po 20 za komórkę i miejsce postojowe na zewnątrz są rozsądne i, w moim przekonaniu, do przyjęcia. Pozostaje zastanowić się nad kwotami zaliczek na koszty utrzymania nieruchomości wspólnej. Optuję za liczeniem mediów (np. wody) od liczby osób, które faktycznie zamieszkują w danym lokalu, a nie od jego metrażu. Naturalnie, na podstawie pisemnych deklaracji. Tak przynajmniej robiło się w poprzedniej wspólnocie, w której mieszkałam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Oli



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:04, 23 Cze 2008    Temat postu:

Więc pomyślmy rozsądnie i postarajmy się opracować jakieś rozwiązanie.
Proponuje:
1. Komórka-20
2.Garaż-40
3.Miejsce postojowe-20
4.Woda- na osobę w m3 i tu trzeba przyjąć jakiś miesięczny ryczałt,nie wiem jaki przyjmuję się w innych wspólnotach-5m3 czy jakiś inny.trzeba po prostu sprawdzić
5.Śmieci-też na pewno na osobę a nie na m2-tu też trzeba się dowiedzieć jak to wygląda w innych wspólnotach
Ponieważ ja nie byłem nigdzie do tej pory w żadnej wspólnocie proponuję by może ktoś kto był przedstawiłby stawki jakie panują w Wawie.
Oczywiście trzeba zmusić MT do olicznikowania części wspólnych żeby wiedzieć jak rzeczywiście zostaję zużyty prąd i chociażby woda do podlewania ogródków.
Nie wiem jak ale powinniśmy taki plan opracować.Spróbować to dokładnie policzyć i np poinformować o tych propozycjach innych, którzy nie maja wglądu na forum.
Mogę się zobowiązać by takie rozliczenie dla każdego wydrukować i wrzucić do każdej skrzynki by znów nie organizować parogodzinnego spotkania na placu zabaw bo zaczyna mnie to wyczerpywać psychicznie choć plusy takich spotkań też są bo poznaje się sąsiadów ale może do tego niekonieczne są akurat takie okoliczności.
Także bierzemy się do roboty a ja służę swoja pomocą

Paweł
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MariuszP



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PIIB

PostWysłany: Pon 22:30, 23 Cze 2008    Temat postu:

Oli
Mi także Twój plan pasuje, ale może paść zarzut, że kwoty są "z palca".
Poza tym dlaczego masz marnować swój cenny czas na obliczenia?
Pani Gruel na spotkaniu kilkakrotnie nas pytała o to jakie mamy propozycje.
Możemy zadzwonić do niej i poprośić o przedstawienie kilku nowych propozycji naliczeń czynszów (według naszych założeń).

Co do naliczeń za wywóz śmieci większość wspólnot nalicza zaliczki od osoby, choćby dla tego, że taki jest sposób przeliczania "produkcji" śmieci przez firmy wywożące.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harcerz



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PI/C

PostWysłany: Wto 22:52, 24 Cze 2008    Temat postu:

Odnośnie śmieci to sprawa wygląda następująco:
1. Błysk nalicza faktury od wywiezionych pojemników (śmieci niesegregowane), śmieci segregowane - darmo. -> więc nie od "łebka"

2. W jaki sposób jesteście w stanie ustalić ilość osób zamieszkujących w danym mieszkaniu - tak żeby było to zgodne z prawdą, nie powodowało kantów i kłótni?
Wydaje mi się, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem powodującym najmniej konfliktów jest naliczanie z m2 (w zasadzie można założyć, że w większym mieszkaniu jest więcej osób itp.)

3. Koszty wywozu śmieci stanowią mniej niż 6% kosztów wspólnych zakładanych na ten rok – więc naprawdę nie ma o co kruszyć kopii

Odnośnie wody - można się nawet bawić w prognozy (za ostatni okres zużyłeś tyle - tyle samo płacisz w zaliczkach)

I taka myśl ogólna:
większość kosztów jest stała / ryczałtowa - w szczególności:
1. administracja (18% kosztów wspólnych),
2. ochrona (27% kosztów wspólnych),
3. sprzątanie (18% kosztów wspólnych)
4. wody deszczowe (6% kosztów wspólnych),
5. konserwacje - instalacji elektrycznych, sanitarnych i co, bramy garażowej i dźwigów (15% kosztów wspólnych).
Łącznie jest to około 85% kosztów wspólnych. Wydaje mi się, że jesteśmy w stanie przyoszczędzić na konserwacjach (do pewnego stopnia) oraz wyeliminować odprowadzanie wód deszczowych.

Niewiadomą pozostaje:
1. zużycie zimnej wody + odprowadzanie ścieków,
2. koszt gazu (ciepła woda i co).
Pkt. 1 można rozliczyć na bazie dotychczasowego zużycia (rozliczenie za okres poprzedni = zaliczka na okres bieżący)
Pkt. 2 można prognozować zużycie lecz w tym przypadku ryzyko przeszacowania / niedoszacowania jest największe = podana wartość jest najmniej uzasadniona, co oznacza, że może być łatwo podważona przez kogoś innego, kto sądzi, że wyliczona wartość jest zbyt wielka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harcerz



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PI/C

PostWysłany: Wto 23:05, 24 Cze 2008    Temat postu:


MariuszP napisał:

harcerz napisał:
4. Więc tak naprawdę, wydaje mi się, że jest potrzebna dyskusja merytoryczna nad cyframi, nad przepisami, a nie tylko rzucanie kłód pod nogi tym, którzy coś próbują zrobić.

Marcin, nie chce mi się ponownie czytać całego tematu od początku, bo chyba przeoczyłem moment rzucania kłód pod nogi Wink


Może tutaj w wątku nie, ale na forum ogólnym znalazły się osoby, które potrafią "wiedzieć lepiej" lecz jakoś nie są chętne się zaangażować. Pracy jest naprawdę bardzo wiele i każdy mógłby dostać swoją część. Pragnę wspomnieć, że każdy kto tutaj próbuje coś zrobić robi to społecznie, poświęca swój prywatny czas i nie zajmuje się sprawami po to, żeby kogokolwiek okantować. Więc następnym razem osoba, która zamierza wyrazić krytykę niech się dołączy swoją wiedzą, czasem, pracą i niech w ten czy w inny sposób popchnie sprawy, które uważa, że są robione niewłaściwie.
Napewno taka proaktywna postawa wszystkim wyjdzie na dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
MariuszP



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PIIB

PostWysłany: Śro 0:25, 25 Cze 2008    Temat postu:


harcerz napisał:
Odnośnie śmieci to sprawa wygląda następująco:
1. Błysk nalicza faktury od wywiezionych pojemników (śmieci niesegregowane), śmieci segregowane - darmo. -> więc nie od "łebka"

2. W jaki sposób jesteście w stanie ustalić ilość osób zamieszkujących w danym mieszkaniu - tak żeby było to zgodne z prawdą, nie powodowało kantów i kłótni?
Wydaje mi się, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem powodującym najmniej konfliktów jest naliczanie z m2 (w zasadzie można założyć, że w większym mieszkaniu jest więcej osób itp.)

Marcinie , zgodzę się że śmieci to pierdoła i faktury liczy się od pojemników, ale to z jaką częstotliwością ma przyjeżdżać śmieciara to wyliczają z orientacyjnej ilości mieszkańców. Na temat ilości osób w mieszkaniu administrator zbiera oświadczenia ("uprzejmi" sąsiedzi na ogół pilnują żeby oświadczenie było aktualne). O ile naliczanie z m2 jest zgodne z prawem to słyszałeś żeby ktoś tak naliczał ? (oprócz developerów).

Poza tym większość składników czynszu które wymieniasz jest nie do ruszenia bez zmiany zarządcy i administratora. A to co moglibyśmy zmienić to np. proporcje naliczeń za mieszkanie i garaż.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dyszka



Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PII

PostWysłany: Śro 8:55, 25 Cze 2008    Temat postu:

Tu gdzie ja teraz mieszkam, takie rzeczy wyliczają z liczby osób. Postaram się sprawdzić jakie to są kwoty i dam znać.

Cytat:
(w zasadzie można założyć, że w większym mieszkaniu jest więcej osób itp.)

Shocked W zasadzie mozna przyjąć, że doba ma 20 godzin...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex



Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PI/B

PostWysłany: Śro 14:19, 25 Cze 2008    Temat postu:

Problem wlasnie polega na tym ze znakomita wiekszosc kosztow wspolnych placimy na rzeczy trudne do okreslenia czy wyliczenia typu administracja, ochrona, czy sprzatanie. O ile sprzatanie mozna jakos wyliczyc z metra i czestotliwosci to administrowania juz nie. Jak ktos slusznie zauwazyl na ostatnim zebraniu - koszty utrzymania garazu to srednio 600 zl za energie elektryczna, a reszta czyli okolo 4000 to bzdury typu administrowanie, nierealizowane sprzatanie i ochrona. Jaki jest sens placic 18% kosztow wspolnych za sprzatanie, ktore jest realizowane w 10% z tych 18stu. Jaki jest sens placic za ochrone garazu, kiedy jest on chroniony z zasady poniewaz teren na zewnatrz jest chroniony. Jaki jest sens placic za administracje, kiedy administracja nie wywiazuje sie ze swojej funkcji. Np. nie dziala w interesie mieszkancow osiedla, nie potrafi dopilnowac czegos tak banalnego jak sprzatanie zgodnie za zalozeniami.
Propozycje kolegow Oli i Harcerza tez mi odpowiadaja, ale tak jak zauwazyl MariuszP bez zmiany tych ktorzy nam to narzucaja nic nie wskuramy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AgniechA



Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: P1/A

PostWysłany: Czw 18:28, 26 Cze 2008    Temat postu:

A tak w ogóle to kiedy będziemy mogli zmienić zarządcę? Rok od odbioru lokali czy też rok od podpisania aktów notarialnych?
Jeśli optymistyczna pierwsza wersja byłaby poprawna, to może lepiej zastanowić się nad wyborem nowego zarządcy, a tego propozycje (ciągle te same zresztą) odrzucać....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
andrzej



Dołączył: 22 Mar 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PI A/5

PostWysłany: Nie 13:26, 06 Lip 2008    Temat postu:

Kiedy otrzymamy odpowiedź na temat wszystkich uchwał czy przeszły czy nie a zwłaszcza na temat uchwały nr 3 o wysokości zaliczek miesięcznych na dany lokal bo już jest 6 lipca 2008 i zaraz należy je wpłacać (do 10go każdego m-ca) a w uchwale jest napisane ,że dotyczą one opłat od 1 lipca czyli za ten miesiąc. Czy są jakieś terminy obliczania tych głosów (myslę ,ze nie ma) a moim zdaniem PRO powinno wsolnie z naszą Wspólnota ustalić termin do kiedy ci co nie byli maja podpisywać a właściwie głosować na te wszystki 9 uchwał. Nie powinniśmy zbyt długo czekać na spóźnialskich bo czas to pieniądz i terminy powinny mobilizować do rzetelnej pracy i wspólnej odpowiedzialności.Czekam na odpowiedź choć w 2 słowach lub dyskusję
Andrzej PI/5
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jacekkoz



Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PII

PostWysłany: Nie 20:13, 06 Lip 2008    Temat postu:


harcerz napisał:

2. W jaki sposób jesteście w stanie ustalić ilość osób zamieszkujących w danym mieszkaniu - tak żeby było to zgodne z prawdą, nie powodowało kantów i kłótni?
Wydaje mi się, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem powodującym najmniej konfliktów jest naliczanie z m2 (w zasadzie można założyć, że w większym mieszkaniu jest więcej osób itp.)



Wiesz, tu akurat nie mogę się z Tobą zgodzić. Tak jak patrzę po osiedlu to w większości "większych" mieszkań mieszkają dwie osoby + ewentualnie dziecko. Tak samo w wielu trzydziestometrowych mieszkaniach mieszkają dwie osoby. Nie można generalizować że w większym mieszkaniu mieszka od razu kupa ludzi i że większe mieszkanie produkuje 3x więcej śmieci niż małe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tommo



Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: PII

PostWysłany: Śro 23:47, 09 Lip 2008    Temat postu:

No coz - zgadzam sie z przedmowca. Ja w jednym z wiekszych mieszkan (84) bede mieszkal tylko w 2 osoby. Placenie od metra jest wg mnie niczym nieuzasadnione.

Z innej beczki poprosilem o wyjasnienie nowego numeru rachunku i potwierdzenie wys. czynszu (nie dostalem zadnej informacji oficjalnie od Pro czy MT) i dostelem maila zeby wplacac na rachunek wspolnoty i ze wysokosc zaliczek nie ulegla zmianie.
Forme komunikacji w postaci kartki w windzie niepodpisanej przez nikogo uznalem ze niezbyt logiczna i akceptowalna forme powiadaminia.

Pozdrawiam,
Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.osiedlepoezji.fora.pl Strona Główna -> Osiedle Poezji (Etap 1&2&3) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin